Sunday 14 March 2010

Bila kehidupan dilihat seperti kuburan sarkas.


Bila kehidupan dilihat sperti sarkas.


 

Kisah ini kisah semalam. Kenapa aku update hari ini. Jawapannya adalah kemungkinan ketidakstabilan aku' ketika itu, aku menulis seperti sampah. Maksudnya, menulis mengikut emosi. Sedangkan nak menulis pun ada etikanya tersendiri. Bukan nak memaki hamun sana sini.

Inilah yang aku cuba elakkan.

Maka, apa yang terjadi? Apa kaitan dengan tajuk di atas? Memang berkaitan.

Kisah hidupku bahkan kisah hidup anda bukanlah tempat sarkas untuk diketawa dan digilai. Lebih-leibh lagi kisah sedih seseorang seperti SARKAS!

Dalam waktu kuliah yang panjang, pensyarah telah tidak tersengaja mengallocate kisah bunuh diri masing masing Sedang dia bercerita tentang kisah sadisnya, walau bunyinya kalau didengari melucukan, semua orang gelak seperti di SARKAS, kecuali aku. Kerana apa? Kerana aku sangat- sangat menghormati. Tidak pula mempersendakannya lebih-lebih lagi kisah hidup orang lain. Semua nak gelak. Gelak. Gelak. Dan gelak. Shit lah gelak tu.. tgk..aku dah mula tulis **#$@ bukan bukan...

Maafkan aku kerana tidak mencoret tetang kehidupan ku disini. Bagiku, ia bukanlah untuk digilai apatah lagi untuk diketawakan. Walau ianya visiku selepas ini. Kerana aku TIDAK BERSEDIA!.

Lain- lain; terubat sikit marahku kerana, sengaja aku delay posting ni. Elakkan emosi marah menghantui penulisan. Tidak elok tu.. Selain tu, Arsenalku menang 2-1 ke atas Hull City.. Lagi berseri a senyumku...Fanatik Arsenal la katakan..hehe..

Aku memberi maaf kat semua orang sebelum tidur( aik, baru nak mula ke?) ek eleh....

Tentang 'dia' yang telah mencuri masuk ' istana hatiku', aku masih tak tahu lagi apa nak buat dgn 'pencuri' ni... tak da idea lagi. Kalau ada sesiapa mahu bagi nasihat, aku sedia mendengar( menurunkan ego ku yang tinggi mcm aku)


 


 


 

1 comment:

Vita Meglio said...

salam

nda tau ba...sa pun ada masalah tu gak..

wahahahaha

cuma, biasanya iblis ni pandai main hati kita, tambah2 isu gadis2 ne..so kena kawal la mende tu...

kalo iman kuat, maybe leh abaikan n lupakan terus...kalo iman lemah, jangan mende tu lalaikan kita nak ingat Dia, khususnya time solat..

wallahua'lam.. =)