Thursday 26 August 2010

AKU CEMBURU!





Seketika pulang dari kerja sementara, sampai rumah, buka kasut, stokin, terus mencapai akhbar......


Menarik.....dan puas sebab dapat update berita...tak sah hidup saya kalau tiada berita yang masuk....

Helaian demi helaian dibuka...terpanar seketika di ruang salam perantauan...


Teringat ketika menyambut ramadhan dan syawal di bumi Universiti Malaysia Sabah. Pengalaman beraya di rumah sahabat-sahabt di seperti Kudat (raya pada tahun 1), Sandakan (raya tahun ke 2), ketiga pula terpaksa bergegas pulang setelah ibu merajuk..hahahahaha!.. dan tahun ke 4 di Lahad Datu & Sandakan.


Kenapa?

Sebab bumi Sabah menjanjikan pengalaman yang cukup manis buat saya.

Saya cemburu tentang ini. Tambah lagi cemburu bila melihat kiriman rakan rakan dari perantauan dari UK, Ozzy, France, Germany....and especially NEW ZEALAND! 

AKU CEMBURU! 


But I like not these great success of yours; for I know how jealous are the gods.
Herodotus 





1 comment:

Jentayu said...

jeles tu perlu dijadikan sbg momentum utk bergerak ke hadapan =)