Tuesday 31 August 2010

Rezeki yang tidak disangka-sangka

MINGGU 1 RAMADHAN : 

Suatu petang, dapat panggilan daripada syarikat X ( tempat latihan industri dulu). 

HR : Salam Hafiz, apa khabar?
Aku: walaikumussalam...ada apa yang saya boleh bantu kak?
HR: Tahniah, Hafiz dapat tawaran bekerja di sini...
Aku: yahOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!( sambil melompat dan terjatuh dari katil)..Alhamdulillah......
HR; bila boleh lapor diri dik?
Aku: 2 minggu dr sekarang..sbb tgh buat part time..kena bg notis berhenti dulu..
HR; ok! =)
Aku: dalam hati....ala rindu aku le tu....


MINGGU 2 RAMADHAN : 

gi terawih kt masjid berdekatan... niat biasa2 jer...

sekali YB NIZAR JAMALUDDIN  ada kat depan....wah........nak salam n tangkap gambar tk boleh...tp harap dapat jumpa YB lagi... I adore U!



MINGGU 3 RAMADHAN : 

sesampai KL masuk umah sewa etc, alhamdulillah semuanya dipermudahkan....
nk g solat tarawih....duduk saf 3....sekali ada sorang ni duduk sebelah aku. Macam biasa buat tak tahu jer la unless dia hulur tgn tuk salam...solat punya solat.....sampai la hbs....
time nak salam sebelum tazkirah dimulakan,  aku pon salam la hamba allah ni . time ni br nak tgk muka...Subhanallah....YB ustaz Nasaruddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS sebelah aku rupanya....

aku pon tersengih tersenyum.. ulama muda di sebelah ku...
alhamdulillah....ustaz nasa, harap dapat jumpa ustaz lagi..... terima kasih di atas kuliah kemerdekaan. i adore U!



aku pun fikir berfikir terfikir memikir....ni ada uasaha membawa ku kepada PAS / kancah politik? wallahualam....tapi yang pasti aku sangat senang hati dengan  kehadiran mereka....



setiap detik ramadhan senantiasa membuatku FIKIR! 




3 comments:

Jentayu said...

berfikir memikir terfikir....
fikir-fikirkan dan selamat beramal...err..haha

and tahniah kerana dpt bekerja di syarikat X =)

Hafiz said...

air asia X....wahhhhhhhh =)

miashuhada said...

jom join our club..hihi