Saturday 4 September 2010

Semasa kerja

Pasal kerja

Hari pertama
Lapor diri di Syarikat Malaysian Agrifood Corporation Berhad.
Alhamdulillah. Syukur..semuanya selamat dan teratur. Perjalanan pada hari tersebut juga baik-baik saja.
Yang seronoknya, ramai staff yang berkerja disitu terkejut kecuali 2-3 orang yang tahu akan kehadiran saya untuk melapor diri. Syukur juga mereka semuanya masih ingat akan saya dan menyambut saya dengan senyuman yang gembira. 


Hari 2 -3


Kepala agak sakit dan pening gara-gara saya membaca fail-fail tentang tugas-tugas saya. Nasib baik Vice President banyak menolong saya. Kerja setakat ni nampak best sebab banyak jalan2@outstation. hik3x..terutamanya ke UPM...


Nampaknya saya kena hafal jalan ke UPM takut kes bilamana kereta syarikat fully utilised. Atau dengan kata lain saya perlu kereta cepat-cepat.hik3x..antara idaman (sambil sakit kepala memikirkan bajet untuk isteri kereta.)


Toyota Vios
Honda Civic
Honda city


Honda Accord Ivtech


Asasnya saya perlu lebih berhati hati dan tidak terburu buru dalam mencari calon isteri kereta.
Saya perlu tunggu sehingga bulan ke 6 supaya dapat membuat "weather forecast" samaada saya boleh membeli kereta atau tidak.. Mohon doanya ya... =)









1 comment:

Jentayu said...

sa vote kereta yg paling mahal! hehe